ANALIZA I WERYFIKACJA DANYCH W SYSTEMIE SIO Z WYKORZYSTANIEM RAPORTÓW SIO PLACÓWKI OŚWIATOWEJ, SZKOŁY PRZEDSZKOLA. Jak efektywnie wykorzystywać dane w raportach SIO do weryfikacji danych do subwencji i dotacji oświatowych oraz poprawnego zarządzania bazą SIO przez Dyrektora placówki.
Renata Tomczyk
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA:
Aktualnie brak terminów
CENA SZKOLENIA:
369zł
ADRESACI:
Pracownicy administratorzy SIO i kadra zarządzająca w placówce oświatowej.
FORMA SZKOLENIA:
Wykład interaktywny z prawno-praktycznym szkoleniem.
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia warsztatu,
– pakiet materiałów merytorycznych,
– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe lub telefoniczne).
CEL SZKOLENIA:
Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu efektywnej weryfikacji, analizy i interpretacji danych w systemie SIO w zakresie modułu Uczeń, Nauczyciel Dane zbiorcze na podstawie raportów SIO ze strefy pracownika/strefy zalogowanych w placówce oświatowej.
Nabycie wiedzy i umiejętności jak weryfikować i identyfikować popełniane błędy we wpisach w systemie SIO przez placówkę oświatową na podstawie raportów SIO udostępnionych w strefie pracownika.
Nabycie wiedzy w jaki sposób prowadzić efektywnie zarządza nie bazą SIO i podziałem odpowiedzialności na poszczególnych pracowników.
PROGRAM:
I. System Informacji Oświatowej, a instytucje i oświatowe systemy elektroniczne udostępnione przez MEN.
- System Informacji Oświatowej – baza centralna. Jej funkcjonalność i udostępnianie podmiotom tj. szkoły, przedszkola i placówki oświatowe, JST, KO i inne podmioty.
- Strefa pracownika/strefa dla zalogowanych placówki oświatowej jako centrum syntetycznych i analitycznych informacji do prowadzenie efektywnego zarządzania bazą SIO.
- Baza RSPO – jako źródło informacji o placówkach oświatowych na podstawie danych z SIO JST i placówek oświatowych.
- Strona www.pomoc.sio.gov.pl udostępniona przez MEN– jako źródło aktualności i wiedzy merytorycznej i technicznej na temat bazy centralnej SIO.
- Centrum Informatyczne Edukacji (CIE) – jako instytucja zarządzania oświatowymi systemami elektronicznymi w ramach działalności MEN w tym m.in. bazą SIO, strefą pracownika; bazą RSPO. CIE – jej funkcjonalność i działalność pomocowa.
- Departament Współpracy z Samorządem Terytorialnym (DWST) – instytucja wsparcia i pomocy dla JST w zakresie zarzadzania oświatą w tym doradztwo i wsparcie w zakresie SIO. W jakim celu Dyrektor placówki oświatowej powinien mieć wiedzę dc zakresu działania DWST?
- Strefa pracownika placówki oświatowej – jej funkcjonalność i wykorzystywanie do celów zarządzania oświatą w placówce oświatowej.
-
-
- – Moduł: Subwencja – weryfikacja i zatwierdzanie danych subwencyjnych na dany rok przez JST i udział w tym działaniu dyrektor placówki oświarowej.
- – Moduł: Aktualności – jako źródło informacji bieżących dc funkcjonowania bazy SIO.
- – Moduł: Raporty:
-
- a). Raporty bieżące – ich zalety i wady funkcjonalności, wykorzystywanie do zarządczych celów strategicznych i operacyjnych.
- b). Raporty pomocnicze do weryfikacji subwencji na dzień 30 września – zalety i wady funkcjonalności, wykorzystywanie do weryfikacji subwencji.
-
-
-
-
- Dane o uczniach – weryfikacja i analiza raportów bieżących SIO, wykorzystanie w celach zarządczych.
- Dane o nauczycielach – weryfikacja i analiza raportów bieżących SIO, wykorzystanie w celach zarządczych.
- Dane z zakresu danych o placówkach/ dane zbiorcze – weryfikacji i analiza raportów bieżących SIO, wykorzystanie w celach zarządczych.
- Uczniowie a weryfikacja orzeczeń i opinii WWR – jako element subwencyjny.
- Uczniowie a oddziały podstawowe i dodatkowe oraz specyfika tych oddziałów – jako element subwencyjne i sprawozdawczy.
- Uczniowie a dane dziedzinowe subwencyjne i sprawozdawcze.
- Nauczyciele a ich umowy oraz przydziały tygodniowego wymiaru zajęć i obowiązki jako element subwencyjny.
- Nauczyciele a awans zawodowy jako element subwencyjny.
- Nauczyciele a specjaliści weryfikacja danych sprawozdawczych i sprawozdawczych.
- Nauczyciele a dane dziedzinowe jako element sprawozdawczy.
- Dane o działalności placówki i dane dziedzinowe jako element sprawozdawczy.
- Weryfikacja danych subwencyjnych na podstawie raportów na dzień 30 września.
- Weryfikacja danych subwencyjnych na podstawie zestawień subwencyjnych przedstawionych przez MEN do 15 grudnia.
- Weryfikacja danych dotacyjnych na podstawie raportów dc dotacji oświatowej na dzień 30 września. Wykorzystanie raportów do weryfikacji poprawności udzielanej dotacji w placówkach niepublicznych i publicznych gdzie organem prowadzącym nie jest JST.
- Raporty o uczniach na podstawie wag subwencyjnych – uczniowie do wag na dzień 1 września (specjaliści), 30 września i średnioroczne. Narzędzia MEN do wyliczenia wag średniorocznych. Narzędzie MEN do wyliczenia zmniejszeń i zwiększeń liczebności uczniów.
- Raporty o nauczycielach na podstawie zestawień etatów subwencyjnych. Weryfikacja etatów nauczycieli placówek tj. etat nauczyciela szkoły i innych placówek, a etat nauczyciela przedszkola. Narzędzie MEN do wyliczania etatów subwencyjnych
w przedszkolu i innych placówkach. - Rezerwa subwencyjna – weryfikacja i analiza raportów na wzrost zadań szkolnych i pozaszkolnych.
- Finansowanie kształcenia ukraińskich uchodźców – raporty na podstawie których naliczany jest Fundusz Pomocy. Weryfikacja i analiza, szacowanie Funduszu pomocy, błędy itp.
- Arkusz organizacyjny, a raporty SIO. Jakie dane z arkusza organizacyjnego znajdują się w raportach SIO? Wykorzystywanie danych z raportów SIO do prowadzenia nadzoru nad placówkami.
- Inne funkcjonalności w bazie SIO – weryfikacji raportów i ich przydatność dla placówki oświatowej.
- Potwierdzanie danych subwencyjnych. Procedura art. 50 ustawy o SIO. Rola i odpowiedzialność JST. Rola i odpowiedzialność Dyrektora placówki oświatowej.
- Omówienie błędów i braków w bazach SIO placówek oświatowych. Ich powody, jak je identyfikować na podstawie raportów SIO. Błędy i braki, które maja wpływ na naliczenie subwencji lub dotacji oraz na sprawozdawczość którą prowadzą placówki oświatowe.
- Wprowadzenie procedury SIO przez placówki oświatowe i w JST w ramach realizowania kontroli zarządczej przez podmioty finansów publicznych w tym placówki oświatowe.
- Dokumentacja rekomendowana w ramach zarządzania bazą SIO w placówkach oświatowych w ramach weryfikacji danych subwencyjnych i dotacyjnych oraz sprawozdawczości.
- Kontrole NIK, KAS, RIO na podstawie danych w systemie SIO w JST oraz w placówkach oświatowych podległych i rejestrowych. Protokoły pokontrolne NIK, KAS – przykłady.
- Pytania i odpowiedzi. Wnioski.
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.