ANEKSY DO ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH NA ROK SZKOLNY 2024/25 - CO MOŻNA JESZCZE ZMIENIĆ ANEKSEM DO ARKUSZA, BY FINANSOWANIE SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI BYŁO OPTYMALNE I SŁUŻYŁO UCZNIOWI?
Aleksandra Kuźniak
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA:
10.10.2024r 9:00-13:00
CENA SZKOLENIA:
369zł
ADRESACI:
Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego zajmujący się analizą arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych, dyrektorzy placówek oświatowych.
FORMA SZKOLENIA:
Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia szkolenia,
– pakiet materiałów merytorycznych,
– wsparcie trenera po szkoleniu (mailowe lub telefoniczne).
WSTĘP:
Arkusz organizacyjny to podstawowy dokument determinujący środki finansowe, jakie muszą być zapewnione w budżetach JST na realizację zadań oświatowych. Majowy arkusz bardzo często nie jest odzwierciedleniem rzeczywistej organizacji szkoły/przedszkola, która obowiązuje od września danego roku. Dlatego tak ważne jest bieżące monitorowanie zmian organizacyjnych, wprowadzanych aneksami, aby bezpiecznie zarządzać placówką. Podczas szkolenia poruszone zostaną kwestie związane z przygotowaniem aneksów do arkuszy organizacyjnych zgodnych z podstawą prawną, uwzględniających optymalne rozwiązania przy zachowaniu wysokiego poziomu realizacji zadań oświatowych. Poruszane zostaną także sprawy, dotyczące procedowanych i planowanych zmian prawnych, mających istotny wpływ na organizację pracy placówki oświatowej.
PROGRAM:
- Konsekwencje dla budżetu zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych szkoły/placówki:
a. Gdzie są najwyższe koszty w lokalnej oświacie i na co powinien zwrócić uwagę organ prowadzący i dyrektor szkoły?
b. Jak optymalizować wydatki na oświatę, aby zmniejszyć koszty dopłat z budżetów JST?
c. Wydatki zaplanowane w arkuszach organizacyjnych, zatwierdzonych w maju danego roku – omówienie finansowania zadań obowiązkowych i nieobowiązkowych.
- Organizacja szkół a budżet JST – budowanie standardów dotyczących np.:
- a. liczebności i liczby oddziałów, grup a jakości nauczania i kosztów oświaty;
- b. przydzielania nauczycielom godzin ponadwymiarowych;
- c. organizacji świetlic;
-
- – organizacji godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykłady standardów organizacyjnych, szacowanie, na co starcza dodatkowa subwencja;
- – prawidłowość organizacji oddziałów;
- – podziały na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe;
- – szacowanie kosztów kształcenia w przeliczeniu na ucznia/oddział – analiza wskaźników organizacyjnych;
- – godzin organu prowadzącego i godzin dyrektorskie.
-
- Organizacja kształcenia uczniów rodziców cudzoziemskich w arkuszu organizacyjnym.
- W jaki sposób liczyć godziny pracy specjalistów uwzględnionych w arkuszach organizacyjnych na rok szkolny 2024/25:
- a. analiza kwalifikacji nauczycieli pracujących w danej placówce,
- b. analiza przydziałów zajęć i ich typów,
- c. diagnoza liczby uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz charakteru ich dysfunkcji i liczby przydzielonych w arkuszu godzin,
- d. diagnoza liczby godzin pracy specjalistów uwzględnionych w arkuszach organizacyjnych na rok szkolny 2024/25.
- Warunki zatwierdzania aneksów do arkuszy organizacyjnych przez organy prowadzące – najczęściej popełniane błędy.
- Sposoby standaryzacji etatów pracowników administracji i obsługi.
- Wykorzystanie arkuszy organizacyjnych jako dokumentów do kontroli danych wprowadzanych do systemu informacji oświatowej.
- a. Analiza ,,metryczki” subwencji oświatowej pod kątem zadań subwencjonowanych.
- b. Wagi subwencyjne danych zawartych w arkuszach organizacyjnych.
- c. Narzędzia i sposoby kontroli danych zawartych w arkuszach organizacyjnych i w bazie danych SIO.
- d. Konsekwencje błędów i nierzetelności wprowadzania poprawnych danych do arkusza organizacyjnego i do systemu informacji oświatowej.
- Efektywność – w kontekście realizacji zadań oświatowych.
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.