ANEKSY DO ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH NA ROK SZKOLNY 2024/25 - CO MOŻNA JESZCZE ZMIENIĆ ANEKSEM DO ARKUSZA, BY FINANSOWANIE SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI BYŁO OPTYMALNE I SŁUŻYŁO UCZNIOWI?

Aleksandra Kuźniak

ONLINE

PRZEJDŹ DO ZAPISU

DATA SZKOLENIA:

10.10.2024r 9:00-13:00

CENA SZKOLENIA:

369zł

ADRESACI:

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego zajmujący się analizą arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych, dyrektorzy placówek oświatowych.

FORMA SZKOLENIA:

Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:

– certyfikat ukończenia szkolenia,

– pakiet materiałów merytorycznych,

– wsparcie trenera po szkoleniu (mailowe lub telefoniczne).

WSTĘP:

Arkusz organizacyjny to podstawowy dokument determinujący środki finansowe, jakie muszą być zapewnione w budżetach JST na realizację zadań oświatowych. Majowy arkusz bardzo często nie jest odzwierciedleniem rzeczywistej organizacji szkoły/przedszkola, która obowiązuje od września danego roku. Dlatego tak ważne jest bieżące monitorowanie zmian organizacyjnych, wprowadzanych aneksami, aby bezpiecznie zarządzać placówką. Podczas szkolenia poruszone zostaną kwestie związane z przygotowaniem aneksów do arkuszy organizacyjnych zgodnych z podstawą prawną, uwzględniających  optymalne rozwiązania przy zachowaniu wysokiego poziomu realizacji zadań oświatowych. Poruszane zostaną także sprawy, dotyczące procedowanych i planowanych zmian prawnych, mających istotny wpływ na organizację pracy placówki oświatowej.

PROGRAM:

  1. Konsekwencje dla budżetu zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych szkoły/placówki:
    a. Gdzie są najwyższe koszty w lokalnej oświacie i na co powinien zwrócić uwagę organ prowadzący i dyrektor szkoły?
    b. Jak optymalizować wydatki na oświatę, aby zmniejszyć koszty dopłat z budżetów JST?
    c. Wydatki zaplanowane w arkuszach organizacyjnych, zatwierdzonych w maju danego roku – omówienie finansowania zadań obowiązkowych i nieobowiązkowych.

 

  1. Organizacja szkół a budżet JST – budowanie standardów dotyczących np.:
  • a. liczebności i liczby oddziałów, grup a jakości nauczania i kosztów oświaty;
  • b. przydzielania nauczycielom godzin ponadwymiarowych;
  • c. organizacji świetlic;
      • – organizacji godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykłady standardów organizacyjnych, szacowanie, na co starcza dodatkowa subwencja;
      • – prawidłowość organizacji oddziałów;
      • – podziały na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe;
      • – szacowanie kosztów kształcenia w przeliczeniu na ucznia/oddział – analiza wskaźników organizacyjnych;
      • – godzin organu prowadzącego i godzin dyrektorskie.

 

  1. Organizacja kształcenia uczniów rodziców cudzoziemskich w arkuszu organizacyjnym.

 

  1. W jaki sposób liczyć godziny pracy specjalistów uwzględnionych w arkuszach organizacyjnych na rok szkolny 2024/25:
  • a. analiza kwalifikacji nauczycieli pracujących w danej placówce,
  • b. analiza przydziałów zajęć i ich typów,
  • c. diagnoza liczby uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz charakteru ich dysfunkcji i liczby przydzielonych w arkuszu godzin,
  • d. diagnoza liczby godzin pracy specjalistów uwzględnionych w arkuszach organizacyjnych na rok szkolny 2024/25.

 

  1. Warunki zatwierdzania aneksów do arkuszy organizacyjnych przez organy prowadzące – najczęściej popełniane błędy.

 

  1. Sposoby standaryzacji etatów pracowników administracji i obsługi.

 

  1. Wykorzystanie arkuszy organizacyjnych jako dokumentów do kontroli danych wprowadzanych do systemu informacji oświatowej.
  • a. Analiza ,,metryczki” subwencji oświatowej pod kątem zadań subwencjonowanych.
  • b. Wagi subwencyjne  danych zawartych w arkuszach organizacyjnych.
  • c. Narzędzia i sposoby kontroli danych zawartych w arkuszach organizacyjnych i w bazie danych SIO.
  • d. Konsekwencje błędów i nierzetelności wprowadzania poprawnych danych do arkusza organizacyjnego i do systemu informacji oświatowej.

 

  1. Efektywność – w kontekście realizacji zadań oświatowych.

 



Co Nas wyróżnia

Więcej niż szkolenia.

1

WARSZTAT,

NIE TYLKO SZKOLENIE

Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.

2

TRENERZY,

PRAKTYCY

Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.

3

WSPARCIE

PO WARSZTATACH

Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.

4

WARSZTATY ON-LINE,

NIE WEBINARIA

Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.