JAK OPRACOWAĆ „INFORMACJĘ O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH” W TAKI SPOSÓB, ABY DOKUMENT SŁUŻYŁ JAKO PRZYDATNE NARZĘDZIE W PRACY OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH OŚWIATĄ? ?

Aleksandra Kuźniak

ONLINE

PRZEJDŹ DO ZAPISU

DATA SZKOLENIA:

10.10.2024r 9:00-13:00

CENA SZKOLENIA:

369zł

ADRESACI:

Szkolenie skierowane jest do pracowników samorządu odpowiedzialnych za opracowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych oraz części raportu o stanie gminy w zakresie oświaty oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.

FORMA SZKOLENIA:

Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:

– certyfikat ukończenia szkolenia,

– pakiet materiałów merytorycznych,

– wsparcie trenera po szkoleniu (mailowe lub telefoniczne).

WSTĘP:

Do dnia 31 października każdego roku, zgodnie z art. 11 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego informację o stanie realizacji zadań oświatowych tej jednostki za poprzedni rok szkolny.

 

Wymóg corocznego informowania rady JST o stanie realizacji zadań oświatowych może być  bardzo dobrą okazją do dyskusji o celach i zadaniach oświatowych samorządu, o poniesionych nakładach (również finansowych) i osiągniętych rezultatach. Ustawodawca, wprowadzając zapis corocznego przygotowania dokumentu ,,Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych”, miał na celu zobligować władze wykonawcze samorządu do dzielenia się z radnymi i z lokalną społecznością swoim doświadczeniem w zarządzaniu oświatą i kierowaniu szkołami, przedszkolami, placówkami oświatowymi, swoją wiedzą na temat tego, jakie są osiągnięcia i trudności lokalnej oświaty.

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników czyli osób realizujących zadania oświatowe na poziomie JST w wiedzę, umiejętności oraz postawy pozwalające na opracowanie dokumentu, który może stać się narzędziem do monitorowania poziomu i jakości działań w obszarze usług społecznych, jakim jest zapewnienie kształcenia, opieki i wychowania. Szkolenie będzie także okazją do przedyskutowania dobrych praktyk, możliwości wykorzystania obowiązkowych opracowań do skutecznego zarządzania oświatą gminną i powiatową również w pracy bieżącej.

PROGRAM:

  1. Omówienie podstaw prawnych opracowania ,,Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych”.
  2. Przedstawienie różnych koncepcji tworzenia dokumentu:
  • – określenie celów dokumentu;
  • – zdiagnozowanie odbiorców;
  • – wybór sposobu prezentacji ,,Informacji” (miejsce, dobór języka, wybór lub rezygnacja z komentarza dotyczącego danych i wskaźników);
  • – zakres danych zawartych w dokumencie w odniesieniu do innych dokumentów dotyczących zadań oświatowych, np. strategii rozwoju miasta/gminy/powiatu, strategii rozwoju oświaty, raportów o stanie gminy/miasta/powiatu;
  • – wybór wskaźników (danych?) mierzących jakość realizacji zadań oświatowych i źródeł ich pozyskiwania (zarówno zewnętrznych – np. System Monitorowania Usług Publicznych, jak i wewnętrznych – np. dokumenty, którymi dysponuje jst a także szkoły/przedszkola/jednostki oświatowe);
  • – współpraca różnych organów i jednostek jst przy tworzeniu ,,Informacji” (np.: cuw-ów, wydziałów, referatów oświaty, szkół/przedszkoli/jednostek oświatowych, komisji oświaty);
  • – interpretacja wskaźników w odniesieniu do celów ,,Informacji”.
  1. Jak ustrzec się przed manipulowaniem informacją?
  • – podanie przykładów źle dobranych wskaźników i konsekwencji lub celów (?) takich działań.
  1. Wykorzystanie ,,Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych”, np. do:
  • – monitorowania realizacji strategii jst, programów;
  • – tworzenia diagnoz do programów mających na celu ubieganie się o pozyskanie środków zewnętrznych;
  • – bieżących merytorycznych i profesjonalnych odpowiedzi na pisma mieszkańców, dotyczące zadań oświatowych (np. związanych z oczekiwaniami w związku z utworzeniem dodatkowych oddziałów) – konkretne przykłady zostaną podane podczas szkolenia).
  1. Przedstawienie przykładów ,,dobrych” i ,,złych” praktyk.



Co Nas wyróżnia

Więcej niż szkolenia.

1

WARSZTAT,

NIE TYLKO SZKOLENIE

Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.

2

TRENERZY,

PRAKTYCY

Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.

3

WSPARCIE

PO WARSZTATACH

Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.

4

WARSZTATY ON-LINE,

NIE WEBINARIA

Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.