JAK ZAŁOŻYĆ, PROWADZIĆ, FINANSOWAĆ, NADZOROWAĆ I KONTROLOWAĆ ŻŁOBKI I KLUBY DZIECIĘCE?

Aleksandra Kuźniak

ONLINE

PRZEJDŹ DO ZAPISU

DATA SZKOLENIA:

4.10.2024r 9:00-13:00

CENA SZKOLENIA:

369zł

ADRESACI:

  • – osoby prowadzące lub zarządzające niepublicznymi żłobkami i klubami dziecięcymi (dyrektorzy, właściciele),
  • – dyrektorzy żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych przez samorząd,
  • – osoby odpowiedzialne w jednostkach samorządu terytorialnego za zadania związane z prowadzeniem nadzoru nad realizacją opieki nad dziećmi do lat 3, za wdrażanie „ustawy żłobkowej”, w tym wpisu do rejestru, prowadzenia nadzoru, udzielania i rozliczania dotacji.

FORMA SZKOLENIA:

Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:

– certyfikat ukończenia szkolenia,

– pakiet materiałów merytorycznych,

– wsparcie trenera po szkoleniu (mailowe lub telefoniczne).

WSTĘP:

Podczas spotkania omówione zostaną formalno-prawne wymogi dotyczące prowadzenia żłobków i innych form opieki nad dziećmi do lat 3. Na szkoleniu zostaną również przedstawione praktyczne aspekty zakładania, prowadzenia nadzoru i kontroli nad tymi jednostkami przez szereg instytucji zewnętrznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem aktualnej polityki Państwa w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

CELE I KORZYŚCI:

Omówienie podstaw prawnych, dotyczących prowadzenia żłobków i innych form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 z uwzględnieniem aktualnej polityki Państwa, w tym wymogów:

  • – lokalowych,
  • – organizacyjnych,
  • – sanitarnych,
  • – bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
  • – kadrowych i administracyjnych.

Przedstawienie prawnych oraz praktycznych wskazówek, dotyczących prowadzenia i przebiegu kontroli z perspektywy podmiotów kontrolujących jak i kontrolowanych.

Omówienie założeń programu Aktywny Maluch 2022-2029 po zmianach z 25.04.2024r.

Przedstawienie uchwał organów stanowiących JST w zakresie opieki nad dziećmi do lat 3.

PROGRAM:

  1. Omówienie podstaw prawnych regulujących zagadnienia opieki nad dziećmi
    w wieku do lat 3.
  2. Przedstawienie form organizacyjnych opieki nad dziećmi do lat 3.
  3. Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w tym omówienie opłaty za wpisu.
  4. Warunki lokalowe, niezbędne dla prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, dotyczące spełniania warunków lokalowo-sanitarnych i bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
  5. Kwalifikacje opiekunek/-ów w żłobkach, klubach dziecięcych, dyrektorek/-ów żłobków i osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  6. Formy świadczenia pracy przez właścicielki/-li żłobków, dyrektorek/-ów, osób kierujących pracą klubów dziecięcych.
  7. Warunki zatrudniania w żłobku pielęgniarki oraz świadczenie pracy przez wolontariuszy.
  8. Organizacja pracy żłobka w zakresie administracji i liczby wymaganych etatów.
  9. Prowadzenie dokumentacji, niezbędnych dokumentów wewnętrznych – np. statutu, regulaminów oraz dokumentacji dydaktycznej – co jest obowiązkowe i w jakiej formie?
  10. Wymagania w zakresie żywienia dzieci.
  11. Formy finansowania żłobków i dokumentacja finansowa.
  12. Jak przygotować się do kontroli żłobka – omówienie praktycznych aspektów
    z perspektywy kontrolującego i kontrolowanego:
  • – omówienie najczęściej pojawiających się błędów w prowadzeniu żłobka;
  • – Ustawa Prawo przedsiębiorców, a prowadzenie kontroli w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – prawa i obowiązki organu kontrolnego (jst).
  1. Założenia programu finansowania i tworzenia żłobków i klubów dziecięcych – Aktywny Maluch 2022-2029 po zmianach z 25.04.2024r. (cele programu, przeznaczenie dofinansowania, wydatki kwalifikowalne, kto może wnioskować).
  2. Omówienie uchwał min. w sprawie:
  • – dotowania niesamorządowych żłobków/klubów dziecięcych i ich fakultatywności;
  • – planu nadzoru nad żłobkami/klubami dziecięcymi.

 



Co Nas wyróżnia

Więcej niż szkolenia.

1

WARSZTAT,

NIE TYLKO SZKOLENIE

Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.

2

TRENERZY,

PRAKTYCY

Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.

3

WSPARCIE

PO WARSZTATACH

Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.

4

WARSZTATY ON-LINE,

NIE WEBINARIA

Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.