DIAGNOZOWANIE ORAZ PLANOWANIE WSPARCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO W SZKOLE W UJĘCIU FUNKCJONALNYM. Szkolenie dedykowane Dyrektorom, Nauczycielom i Specjalistom szkolnym.
Katarzyna Nowakowska
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA
18.10.2023 12:00-16:00
CENA SZKOLENIA:
359zł
ADRESACI:
Dyrektorzy, specjaliści szkolni i nauczyciele.
FORMA SZKOLENIA:
Szkolenie online.
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia warsztatu,
– pakiet materiałów merytorycznych,
– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe).
CEL OGÓLNY:
Zapoznanie uczestników szkolenia z procesem szkolnej oceny funkcjonalnej oraz znaczeniem oceny funkcjonalnej w działalności szkolnej.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Uczestnik szkolenia:
- – wie, jakie są założenia oceny funkcjonalnej;
- – potrafi zdefiniować i opisać etapy szkolnej oceny funkcjonalnej;
- – potrafi omówić biopsychospołeczny charakter oceny funkcjonalnej;
- – wie, jakie znaczenie ma klasyfikacja ICF w ocenie funkcjonalnej;
- – wie, jakie znaczenie mają konsultacje zespołowe w procesie szkolnej oceny funkcjonalnej;
- – potrafi zaplanować i przeprowadzić działania w zakresie wsparcia edukacyjnego uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami.
KORZYŚCI:
Poznanie zasad prowadzenia procesu szkolnej oceny funkcjonalnej oraz wynikających z tego korzyści dla wsparcia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
PROGRAM:
- Założenia oceny funkcjonalnej:
- Przejście od modelu medycznego do modelu biopsychospołecznego;
- Model biopsychospołeczny podstawą procesu oceny funkcjonalnej.
- Cele oceny funkcjonalnej – z perspektywy ucznia, rodzica, nauczyciela.
- Przebieg i etapy procesu oceny funkcjonalnej.
- Cechy, zasady oraz modele oceny funkcjonalnej (180/270/360 stopni).
- Wykorzystanie Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) do opisu funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym.
- Narzędzia do wykorzystania w procesie szkolnej oceny funkcjonalnej
- Rola konsultacji zespołowych w procesie szkolnej oceny funkcjonalnej.
- Specjalistyczne wsparcie edukacyjne w oparciu o wyniki oceny funkcjonalnej – działania nauczycieli i szkolnych specjalistów.
- Ocena efektywności udzielonego wsparcia.
- Rola rodziców w procesie szkolnej oceny funkcjonalnej.
- Korzyści związane z prowadzeniem szkolnej oceny funkcjonalnej.
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.