ORGANIZACJA PRACY ORAZ PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO SZKOŁY/PRZEDSZKOLA/PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2024/2025.
Renata Tomczyk
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA:
Aktualnie brak terminów
CENA SZKOLENIA:
– 380zł
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy i nauczyciele szkół/przedszkoli i placówek oświatowych publicznych i niepublicznych.
FORMA SZKOLENIA:
Warsztat online.
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia warsztatu,
– prezentacja oraz przykładowe wzory i procedury w zakresie prowadzenia nadzoru pedagogicznego w wersji pdf.,
– przykładowy Roczny plan pracy przedszkola/szkoły, Plan nadzoru 2024/25, Przykładowe narzędzia do przeprowadzania kontroli, wspomagania oraz obserwacji działań placówki.
– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe lub telefoniczne).
WSTĘP:
W roku szkolnym 2024/2025 plan nadzoru pedagogicznego i roczny plan pracy placówki jak co roku trzeba będzie przygotować w pierwszych tygodniach września.
Bardzo ważne będzie profesjonalne przygotowanie nauczycieli, rodziców i uczniów do pracy w nowym roku szkolnym. W nowym planie nadzoru należy uwzględnić w działaniach każdej placówki Kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025 r. z dn. 13.06.2024r. ogłoszone przez Ministra MEN.
Na szkoleniu zostaną podane informacje na temat zmian w prawie oświatowym w nowym roku szkolnym 2024/2025.
CELE WARSZTATU:
– podniesienie kompetencji zawodowych dyrektorów/wicedyrektorów i nauczycieli szkół i placówek oświatowych w zakresie nadzoru nad placówką oświatową, wzajemna wymiana doświadczeń oraz prezentacja dobrych praktyk.
– przedstawienie aktualnych przepisów prawnych, jakie regulują zasady prowadzenia nadzoru pedagogicznego, wewnętrznego i zewnętrznego w praktycznym ujęciu,
– zapoznanie się z przysługującymi uprawnieniami i obowiązkami w związku z prowadzonym nadzorem pedagogicznym,
– przeanalizowanie dokumentów z zakresu organizacji pracy i nadzoru w placówce oraz omówienie przykładowych dokumentów o jakie możemy zostać poproszeni przez kontrolerów z kuratorium,
– zaprezentowanie wniosków i wyników z nadzoru pedagogicznego roku 2023/2024 w kontekście zmian w prawie oświatowym, ustawie o systemie oświaty, karcie nauczyciela itp. w poprzednim roku szkolnym oraz pobytu dzieci ukraińskich uchodźców w polskich placówkach oświatowych,
– propozycje planu zebrania sierpniowego z Radą pedagogiczną,
– przeanalizowanie i ewentualna modyfikacja strategicznego planu pracy oraz przedstawienie rocznego planu pracy w kontekście dzisiejszych i przyszłych wyzwań prawnych i społecznych.
– przedstawienie plan nadzoru pedagogicznego oraz rocznego planu pracy na rok szkolny 2024/2025,
– omówienie niezbędnej dokumentacji z zakresu organizacji pracy i nadzoru pedagogicznego.
PROGRAM SZKOLENIA:
Tytułem wstępu:
I. Podsumowanie pracy i nadzoru pedagogicznego 2023/2024. Wnioski i wyniki z nadzoru na rok szkolny 2023/2024.
- Podsumowanie pracy i nadzoru pedagogicznego w szkole/przedszkolu za rok szkolny 2023/2024.
a. Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024 i Informacje o działalności szkoły/przedszkola w roku szkolnym 2023/2024.b. Formy nadzoru: obserwacja, kontrola, wspomaganie – praktyczne podejście.c. Sposoby wykorzystania wyników z nadzoru w kolejnym roku– przykłady.
- Sierpniowe zebranie z Radą Pedagogiczną oraz przedstawienie wniosków i wyników z nadzoru 2023/24.
II. Przepisy prawa MEN w nowym roku szkolnym 2024/2025 w kontekście organizacji pracy i sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Część główna:
III. Planowanie pracy placówki w roku 2024/2025
-
- Strategiczny plan pracy – modyfikacji i aktualizacja
- Roczny plan pracy – wytyczne i rekomendacje w nowym roku
IV. Realizacja kierunków polityki oświatowej Państwa w roku szk. 2024/2025 w praktyce placówki oświatowej.
- Konstruowanie strategicznego i rocznego planu pracy, planu nadzoru pedagogicznego, ze szczególnym uwzględnieniem mijającego roku szkolnego 2023/2024 i nadchodzącego roku 2024/2025.
- Strategiczny i roczny plan pracy z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej i kompetencji przyszłości.
- Organizacja pracy szkoły w roku szk. 2024/2025 – zadania i obowiązki dyrektora i nauczycieli.
V. Źródła informacji do planowania nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025.
VI. Nadzór pedagogiczny placówki oświatowej 2024/2025 – warsztat praktyczno-prawny. Dobre praktyki zarządzania placówką.
- Przepisy prawa dotyczące nadzoru pedagogicznego w ujęciu praktycznym.
- Plan nadzoru pedagogicznego – zakres i wytyczne.
- Planowanie planu nadzoru z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa.
- Kontrola przestrzegania przepisów prawa oraz kontrola przebiegu i efektów procesów kształcenia i wychowania działalności dydaktyczne, wychowawczej i opiekuńczej placówki oświatowej.
- Obserwacja w nadzorze pedagogicznym.
- Wspomaganie nauczycieli placówki oświatowej w realizacji ich zadań.
- Uwzględnienie w planie nadzoru planowych kontroli Kuratora Oświaty i Najwyższej Izby Kontroli.
- Uwzględnienie w nadzorze wniosków i wyników z nadzoru z poprzedniego roku
- Niezbędna dokumentacja – omówienie:a. Plan nadzoru pedagogicznego szkoły/przedszkola – wzórb. Narzędzia do dokumentowania wyników nadzoru pedagogicznego – wzory arkuszy kontroli, arkusze obserwacji zajęć, listy kontrolne dc formuły rozmów z nauczycielami, rodzicami… itp.
VII. Pytania i wnioski. Podsumowanie.
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.