WOPFU I IPET W PRAKTYCE SZKOLNEJ. Szkolenie dedykowane Nauczycielom i Specjalistom szkolnym.
Katarzyna Nowakowska
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA
27.09.2023 12:00-16:00
CENA SZKOLENIA:
359zł
ADRESACI:
Specjaliści szkolni i nauczyciele.
FORMA SZKOLENIA:
Szkolenie online.
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia warsztatu,
– pakiet materiałów merytorycznych,
– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe).
CEL OGÓLNY:
Podniesienie kompetencji uczestników szkolenia w zakresie opracowania WOPFU i IPET jako podstawowych dokumentów we wdrażaniu zapisów zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Uczestnik szkolenia:
- – zna podstawy prawne dotyczące realizacji wsparcia psychologiczno- pedagogicznego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym uczniów z niepełnosprawnością;
- – potrafi interpretować zapisy zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, dotyczące zarówno diagnozy, jak i zaleceń postdiagnostycznych;
- – potrafi opracować dokumenty niezbędne do realizacji kształcenia specjalnego, WOPFU i IPET;
- – zna zasady zintegrowanej współpracy nauczycieli i specjalistów w realizacji kształcenia specjalnego;
- – potrafi zaplanować i zrealizować działania w zakresie wsparcia
post-diagnostycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
KORZYŚCI:
Efektywna realizacja zapisów orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Prawidłowo skonstruowane dokumenty niezbędne do realizacji kształcenia specjalnego – WOPFU i IPET.
PROGRAM:
- Dwutorowość orzekania o niepełnosprawności w Polsce – orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jako akt prawa administracyjnego.
- Podstawy prawne regulujące kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami.
- Działania włączające jako obowiązek szkoły.
- Dla kogo WOPFU i IPET?
- Obowiązki szkoły w zakresie realizacji kształcenia specjalnego.
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – fundament opracowania IPET i organizacji kształcenia uczniów.
- WOPFU a ocena funkcjonalna.
- Obserwacja ucznia jako metoda zbierania danych do oceny funkcjonalnej.
- IPET – krok po kroku. Struktura oraz poszczególne etapy opracowywania Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.
- Racjonalne dostosowania i modyfikacje – ich rola w planowaniu wsparcia edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów.
- Funkcja edukacyjna i terapeutyczna IPET.
- Ocena efektywności działań prowadzonych w ramach realizacji IPET.
- Współpraca z rodzicami ucznia z niepełnosprawnością:
– rola rodziców w prowadzeniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia;
– włączenie rodziców w tworzenie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET).
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.