ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM ORAZ REALIZACJA KIERUNKÓW POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Renata Tomczyk
ONLINE
PRZEJDŹ DO ZAPISUDATA SZKOLENIA:
Aktualnie brak terminów
CENA SZKOLENIA:
– 299zł
ADRESACI SZKOLENIA:
Dyrektorzy przedszkoli, szkół, placówek oświatowych, nauczyciele, organy prowadzące JST oraz organy prowadzące inne niż JST.
FORMA SZKOLENIA:
Wykład interaktywny połączony z praktycznym warsztatem
W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:
– certyfikat ukończenia warsztatu,
– pakiet materiałów merytorycznych,
– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe lub telefoniczne).
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest od strony prawnej i praktycznej zaprezentowanie zmian oraz projektowanych zmian w ogólnie pojętym prawie oświatowym w nowym roku szkolnym.
Na szkoleniu również zostanie zaproponowana propozycja realizacji kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 w kontekście wypełnienia przez Dyrektora obowiązku jakim jest uwzględnienie wszystkich kierunków w organizacji pracy placówki w każdym roku szkolnym.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Zmiany i projekty zmiany w przepisach prawa oświatowego w nowym roku szkolnym 2024/2025.
- Zmiany obowiązujące od roku 2024 r. dotyczące m.in.:
– podstaw programowych (zmiany w rozporządzeniu)
– ramowych planów nauczania (nowe rozporządzenie)
– organizacji nauki dla uczniów z Ukrainy
– organizacji nauki religii i etyki
– legitymacji szkolnych – odejście od druku, obowiązek wydawania e-legitymacji, m-legitymacji
– bezpieczeństwa i higieny w szkole: dodatkowe przybory w toaletach szkolnych
– nowego stanowiska – asystent międzykulturowy
– organizacji zajęć z języka mniejszości narodowych
– organizacji matur tj. rezygnacja z wstępnych deklaracji maturalnych
– nowych rozwiązań związanych z ocenianiem uczniów tj. prace domowe
– zwiększonej liczby godzin ponadwymiarowych ,
– możliwości pracy na świadczeniu kompensacyjnym z wypłatą wynagrodzenia;
– pracy pracowników z Ukrainy w polskiej szkole
– wcześniejszej emerytury nauczycieli
– druków świadectw studiów podyplomowych i kursów kwalifikacyjnych
– wdrożenia standardów ochrony małoletnich
– ochrony sygnalistów w szkole oraz obowiązku wprowadzenia wewnętrznej procedury zgłaszania naruszeń oraz rejestrowania zgłoszeń
– minimów etatów specjalistów w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych
- Projektowane zmiany, które maja obowiązywać od 1 września 2024 r. m.in.:
– zmiany w egzaminie ósmoklasisty i maturalnym
– zmiany w przepisach dc kształcenia zawodowego
– obowiązek przedszkolny, szkolny i nauki dla uczniów z Ukrainy
– zwiększenie liczebności oddziałów podstawowych
– organizacja nauki bezpłatnego języka polskiego
– dodanie dodatkowego terminu składania deklaracji do egzaminów ósmoklasisty, maturalnego, zawodowego
– nauczanie indywidualne w szkole
– powstania nowego systemu informatycznego z narzędziami wsparcia dziecka, ucznia i młodzieży w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego
II. Kierunki polityki oświatowej państwa oraz uwzględnienie ich w organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki oświatowej tj. w planie nadzoru i rocznym planie pracy
– Edukacja prozdrowotna w szkole
– Nauka udzielania pierwszej pomocy
– Edukacja obywatelska, kształtowanie podstaw społecznych i patriotycznych
– Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna
– Edukacja włączająca
– Praca ze zróżnicowanym zespołem dzieci i uczniów
– Edukacja cyfrowa
– Bezpieczeństwo w sieci
– Zastosowanie sztucznej inteligencji w placówce oświatowej
– Analityczne i interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, w tym matematyka
– Wzmacnianie współpracy szkoła-biznes w zakresie rozwijania umiejętności zawodowych,
– Praca z dzieckiem, uczniem z doświadczeniem migracyjnym
III. Pytania i wnioski. Podsumowanie.
Co Nas wyróżnia
Więcej niż szkolenia.
1
WARSZTAT,
NIE TYLKO SZKOLENIE
Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.
2
TRENERZY,
PRAKTYCY
Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.
3
WSPARCIE
PO WARSZTATACH
Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.
4
WARSZTATY ON-LINE,
NIE WEBINARIA
Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.