ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM ORAZ REALIZACJA KIERUNKÓW POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Renata Tomczyk

ONLINE

PRZEJDŹ DO ZAPISU

DATA SZKOLENIA:

Aktualnie brak terminów

CENA SZKOLENIA:

– 299zł

ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy przedszkoli, szkół, placówek oświatowych, nauczyciele, organy prowadzące JST oraz organy prowadzące inne niż JST.

FORMA SZKOLENIA:

Wykład interaktywny połączony z praktycznym warsztatem

W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMASZ:

– certyfikat ukończenia warsztatu,

 

– pakiet materiałów merytorycznych,

 

– wsparcie trenera po warsztacie (mailowe lub telefoniczne).

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest od strony prawnej i praktycznej zaprezentowanie zmian oraz projektowanych zmian w ogólnie pojętym prawie oświatowym w nowym roku szkolnym.

 

Na szkoleniu również zostanie zaproponowana propozycja realizacji kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 w kontekście wypełnienia przez Dyrektora obowiązku  jakim jest uwzględnienie wszystkich kierunków w organizacji pracy placówki w każdym roku szkolnym.

PROGRAM SZKOLENIA:

I. Zmiany i projekty zmiany w przepisach prawa oświatowego w nowym roku szkolnym 2024/2025.

  1. Zmiany obowiązujące od roku 2024 r. dotyczące m.in.:

– podstaw programowych (zmiany w rozporządzeniu)

– ramowych planów nauczania (nowe rozporządzenie)

– organizacji nauki dla uczniów z Ukrainy

– organizacji nauki religii i etyki

– legitymacji szkolnych – odejście od druku, obowiązek wydawania e-legitymacji, m-legitymacji

– bezpieczeństwa i higieny w szkole:  dodatkowe przybory w toaletach szkolnych

– nowego stanowiska – asystent międzykulturowy

– organizacji zajęć z języka mniejszości narodowych

– organizacji matur tj. rezygnacja z wstępnych deklaracji maturalnych

– nowych rozwiązań związanych z ocenianiem uczniów tj. prace domowe

– zwiększonej liczby godzin ponadwymiarowych ,

– możliwości pracy na świadczeniu kompensacyjnym z wypłatą wynagrodzenia;

– pracy pracowników z Ukrainy w polskiej szkole

– wcześniejszej emerytury nauczycieli

– druków świadectw studiów podyplomowych i kursów kwalifikacyjnych

– wdrożenia standardów ochrony małoletnich

– ochrony sygnalistów w szkole oraz obowiązku wprowadzenia wewnętrznej procedury zgłaszania naruszeń oraz rejestrowania zgłoszeń

– minimów etatów specjalistów w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych

 

  1. Projektowane zmiany, które maja obowiązywać od 1 września 2024 r. m.in.:

– zmiany w egzaminie ósmoklasisty i maturalnym

– zmiany w przepisach dc kształcenia zawodowego

– obowiązek przedszkolny, szkolny i nauki dla uczniów z Ukrainy

– zwiększenie liczebności oddziałów podstawowych

– organizacja nauki bezpłatnego języka polskiego

– dodanie dodatkowego terminu składania deklaracji do egzaminów ósmoklasisty, maturalnego, zawodowego

– nauczanie indywidualne w szkole

– powstania nowego systemu informatycznego z narzędziami wsparcia dziecka, ucznia i młodzieży w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego

 

II. Kierunki polityki oświatowej państwa oraz uwzględnienie ich w organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki oświatowej tj. w planie nadzoru i rocznym planie pracy

– Edukacja prozdrowotna w szkole

–  Nauka udzielania pierwszej pomocy

– Edukacja obywatelska, kształtowanie podstaw społecznych i patriotycznych

– Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna

– Edukacja włączająca

– Praca ze zróżnicowanym zespołem dzieci i uczniów

– Edukacja cyfrowa

– Bezpieczeństwo w sieci

– Zastosowanie sztucznej inteligencji w placówce oświatowej

– Analityczne i interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, w tym matematyka

– Wzmacnianie współpracy szkoła-biznes w zakresie rozwijania umiejętności zawodowych,

– Praca z dzieckiem, uczniem z doświadczeniem migracyjnym

 

III. Pytania i wnioski. Podsumowanie.



Co Nas wyróżnia

Więcej niż szkolenia.

1

WARSZTAT,

NIE TYLKO SZKOLENIE

Wszystkie problemy omawiane na warsztatach oparte są na prawdziwych przypadkach. Nie jest to więc jedynie teoretyczne szkolenie, a studium przypadków z życia wziętych.

2

TRENERZY,

PRAKTYCY

Nasi Trenerzy to nie tylko teoretycy, swoją wiedze zawdzięczają doświadczeniu i wieloletniej praktyce w omawianych przez siebie tematach.

3

WSPARCIE

PO WARSZTATACH

Merytoryczne wsparcie po szkoleniu. Bezpłatne konsultacje mailowe lub telefoniczne z trenerem w przypadku wątpliwości po zakończeniu szkolenia.

4

WARSZTATY ON-LINE,

NIE WEBINARIA

Nasze warsztaty on-line nie odbiegają jakością od szkoleń stacjonarnych. Formuła, kontakt z Trenerem oraz czynny udział uczestników jak na tradycyjnym szkoleniu.